Slimmer & doelgerichter

Recruitment campagne

De meeste organisaties passen nog altijd de traditionele kanalen toe om hun vacature onder de aandacht te brengen. Deze plaatsen ze op vacature sites, LinkedIn en hun eigen website. Hiermee hopen organisaties de juiste kandidaat te kunnen vinden. In de meeste gevallen reageren er potentiele kandidaten, maar steeds vaker zit daar niet de gedroomde kandidaat tussen. Door de schaarste in de markt reageren er soms niet genoeg kandidaten op de vacature.

Wij kijken verder dan onze neus lang is en weten welke kanalen we moet inzetten om de juiste doelgroep voor de functie te bereiken. Als we goed voor ogen hebben wat een organisatie zoekt en we weten welk type kandidaat hier bij past, kunnen we een doelgerichte campagne opzetten.

Uiteindelijk is het belangrijk dat een potentiele kandidaat gaat reageren op een functie, omdat dit een baan is die past bij iemands ambitie, capaciteit, maar zeker ook omdat de organisatie en het team waarin de toekomstige werknemer aan de slag zal gaan, passen bij de persoonlijkheid van de kandidaat.

Aan de hand van de volgende begrippen gaan we de recruitment campagne strategie bepalen en inhoud geven:

Employer branding

De organisatie aantrekkelijk maken voor medewerkers staat bekend als employer branding. Het heeft als doel de juiste medewerkers aan te trekken en te behouden. Een authentiek en onderscheidend werkgeversmerk zorgt ervoor dat uw organisatie een voorkeurspositie krijgt bij (potentiële) medewerkers.

Candidate experience

De candidate experience is het totaal van alle ervaringen die een sollicitant opdoet tijdens het wervings- en sollicitatieproces. Vanaf het moment dat iemand besluit te gaan solliciteren gaat de candidate experience in. Alle ervaringen die de kandidaat hiervoor heeft opgedaan noemen we de ‘pre candidate experience’, die weer vooraf wordt gegaan door de employer brand experience. Een negatieve candidate experience kan een reden zijn om niet te reageren op een vacature, maar een positieve kan juist bijdragen aan een motivatie om wel te reageren.

Storytelling

Binnen recruitment is storytelling steeds meer een belangrijk begrip geworden. Door als organisatie je verhaal te vertellen op een originele manier kun je een specifiekere doelgroep aanspreken die (nog) niet bekend is met jou als werkgever. Ook als je aan het bouwen bent met je employer brand, dan is storytelling een interessant middel. Verhalen zijn een krachtig en effectief communicatiemiddel om mensen te verbinden. Ook om abstracte zaken als visie, strategie en waarden te vertalen naar relevante doelgroepen is het een zeer geschikt middel.

We werken vanuit ons hart en presteren vanuit het hoofd.

We zijn ervaren, gedreven en daadkrachtig. Organisaties en talenten met elkaar verbinden is iedere keer weer een maatwerktraject. Het gaat ons om de match en de chemie. Dus zijn we partners en coaches tegelijk.