Mijn verhaal

ROBUUST

Persoonlijk contact met klanten, relaties, opdrachtgevers en professionals heeft altijd een rode draad gevormd in mijn carrière. Van een baan in de retail tot ervaring de afgelopen 10 jaar met het adviseren van bedrijven op het gebied van arbeidsmarkt vraagstukken.

Hier heb ik me ontwikkeld van recruitment consultant tot franchise ondernemer van een detacheringsorganisatie met 10 interne medewerkers. Uiteindelijk hield ik me de laatste jaren veel bezig met aansturen en had weinig direct contact meer met relaties. Dit heeft er toe geleid, dat ik me de afgelopen 2 jaar weer ben gaan richten op het adviseren van organisaties op het gebied van HR. Specifiek gericht op het verbeteren van samenwerking en effectiviteit van teams. Hierin kijk ik naar de beste samenstelling voor het aantrekken van nieuwe medewerkers. 

” Uiteindelijk heb ik ontdekt waar mijn kracht en drive echt ligt”! 

Al jong heb ik ervaren dat het resultaat van het team afhankelijk is van alle spelers.

Op jonge leeftijd ben ik begonnen met een teamsport. Bij IJshockey, maar uiteraard ook alle andere teamsporten is het resultaat afhankelijk van de samenwerking van de groep. Hier heb ik gezien wat het belang is van een goed team is. Vaak heb ik me afgevraagd waarom sommige teams zo goed waren en onverslaanbaar leken, terwijl 1-op-1 je het vaak wel zou kunnen winnen. 

Totdat ik dezelfde verbanden en voorbeelden zag in het bedrijfsleven. Hier gelden dezelfde wetten en principes. Waarom is het ene bedrijf succesvol en heeft het geen moeite om talentvolle mensen aan te trekken, terwijl het andere bedrijf er enorm mee worstelt.

In al die jaren heb ik met eigen ogen kunnen zien wat voor effect het voor organisaties heeft als ze de verkeerde mensen aannemen of niet de juiste aandacht geven aan (nieuwe) medewerkers. 

Oorzaken die hier meestal naar voren kwamen waren gebrek aan tijd of kennis om hierin de juiste keuzes te maken

Veel organisaties kiezen dan om extern deze kennis of capaciteit in te huren in de vorm van het inschakelen van een extern bureau. In mijn ogen zijn dit korte termijn oplossingen voor een lange termijn probleem

Kijk eens wat je nog meer kan doen met een doordachte strategie en doelgerichte acties. Laat je daarvoor adviseren door een specialist die wel deze kennis en ervaring heeft. 

Geen gedoe en complex advies, maar duidelijke taal en direct toepasbaar!

Het is mijn missie is om: 

Organisaties het beste uit hun huidige medewerkers te halen en daarnaast te zorgen voor het aantrekken van talentvolle medewerkers om optimaal functionerende teams te creëren.   

Als je kijkt waar de grootste uitdagingen zitten van de meeste bedrijven, is dat het vinden van gekwalificeerde & getalenteerde medewerkers om de continuïteit en groei van de organisatie te kunnen garanderen. Daarnaast hebben veel organisaties moeite om goede mensen te behouden en voor de lange termijn aan zich weten te binden

Ik ben van mening dat je hiervoor een gerichte strategie moet hebben en niet moet zoeken naar een oplossing die maar een deel van het probleem oplost of van tijdelijke aard is. Kijk naar het grote geheel , focus op lange termijn succes en investeer daarin.

Als je nu denkt, daar heb ik wat aan! Maar wat kan je nou precies voor mij doen?