Strategisch HR Advies

De meeste organisaties passen nog altijd de traditionele kanalen toe om hun vacature onder de aandacht te brengen. Deze plaatsen ze op vacature sites, LinkedIn en hun eigen website. Hiermee hopen organisaties de juiste kandidaat te kunnen vinden. In de meeste gevallen reageren er potentiele kandidaten, maar steeds vaker zit daar niet de gedroomde kandidaat tussen. Door de schaarste in de markt reageren er soms niet genoeg kandidaten op de vacature.

Wij kijken verder dan onze neus lang is en weten welke kanalen we moet inzetten om de juiste doelgroep voor de functie te bereiken. Als we goed voor ogen hebben wat een organisatie zoekt en we weten welk type kandidaat hier bij past, kunnen we een doelgerichte campagne opzetten.

Uiteindelijk is het belangrijk dat een potentiele kandidaat gaat reageren op een functie, omdat dit een baan is die past bij iemands ambitie, capaciteit, maar zeker ook omdat de organisatie en het team waarin de toekomstige werknemer aan de slag zal gaan, passen bij de persoonlijkheid van de kandidaat.

" Een sterke HR strategie betaalt zich terug".

Voor een goed advies kijken we naar 4 aspecten die in onze ogen bepalend zijn voor een goede strategie, maar zeker ook voor een uitkomst met het gewenste resultaat. 

Employer brand

Ofwel arbeidsmarktcommunicatie is tegenwoordig een belangrijk aspect voor het aantrekken van de medewerker waar je naar op zoek bent. Hoe communiceer je naar buiten, waar je als organisatie voor staat? Een belangrijke vraag die ik hierin helder wil krijgen is het Waarom. Waarom doe je wat je doet en wat is er onderscheidend in deze aanpak. 

Job Marketing

Van het maken van een kandidaat profiel, het schrijven van een sterke vacaturetekst tot het inzetten van de juiste kanalen om de doelgroep te bereiken. Zonder een duidelijke strategie ga je de beste medewerker niet vinden. 

De juiste kandidaat laat zich niet makkelijk vinden en al heb je de doelgroep weten te bereiken, dan laat deze zich ook niet zo snel verleiden om te solliciteren. 

Talent Scout

Hoe selecteer je de medewerker die de juiste kwaliteiten heeft om de functie zo goed mogelijk te vervullen en daarnaast ook past binnen de organisatie en team? Je wil dit niet baseren op basis van een onderbuik-gevoel, maar aan de hand van objectieve informatie de beste keuze maken. Onderzoek heeft aangetoond dat het aannemen van een verkeerde medewerker tot 1,5x een jaarsalaris aan investering kan kosten. 

Organisatie cultuur

Met de cultuur die past bij de kernwaarden van de organisatie, ga je de medewerkers die je aantrekt ook duurzaam verbinden aan de organisatie. Hiermee is is onze ogen de cirkel compleet. De bedrijfscultuur moet daarom aansluiten bij het werkgevers merk dat je communiceert. Een duidelijk bedrijfscultuur zorgt ervoor dat je het beste uit de medewerkers haalt, nieuwe medewerkers aantrekt die zich identificeren met jou cultuur en tot slot creëer je hiermee ambassadeurs als klanten. 

Duurzame Groei & Winst op alle fronten.

Meer dan 10 jaar ervaring met adviseren van Start-ups en organisaties in de Non-Profit. Het bouwen van teams die optimaal samenwerken en presteren is elke keer maatwerk. Door organisaties en talenten duurzaam met elkaar verbinden bereik je lange termijn groei. De chemie van een goede samenwerking is waar het mij allemaal om te doen is. In mijn rol vind ik het belangrijk dat we partners zijn, waarin ik zowel gevraagd en ongevraagd advies kan geven.​